Zielone rozmowy
Zielone rozmowy dla zielonych rękodzielników to cykl rozmów, w których Agnieszka Zdunek / Jestem Zielona w rozmowach z zaproszonymi gośćmi przybliża i odkrywa tajniki prowadzenia biznesu opartego na zielonym rękodziele.
Uwielbiam treści przygotowane przez Małgosię i Karolinę, bo zawierają w sobie zarówno dawkę pozytywnej energii, jak i przystępnie podaną merytorykę i biznesowy know-how. Jeszcze parę lat temu czułam się nieswojo myśląc, że mogłabym utrzymywać się ze sprzedaży swojego rękodzieła. Dzisiaj wiem, że zielone rękodzieło może być zarówno pasją jak i dobrze prosperującym biznesem.
Parę słów od dziewczyn z “Biznes Bez Cukru”: Mając świadomość branży i przekonanie, że nie trzeba rezygnować z marzeń, by móc zarabiać na pasji, stworzyłyśmy przestrzeń dla kompleksowego, strategicznego wsparcia marek twórczych. Uczymy jak budować własne marki rękodzielnicze, które zarabiają, jak je rozwijać i umacniać na rodzimym rynku.
Skąd ten pomysł? Z naszej chęci podzielenia się wiedzą i doświadczeniem, w ramach wsparcia małych biznesów handmade, bo same prowadzimy takie biznesy od lat! Czerpiemy mnóstwo radości i satysfakcji z realizacji wszystkich przedsięwzięć. Cieszy nas ogromnie rosnące zainteresowanie rękodzielników wiedzą, o tym jak profesjonalnie prowadzić własną markę. W niszy rękodzielniczej widzimy ogromny potencjał. Moda na rękodzieło w ostatnim czasie zdecydowanie rośnie, a polski twórca jest coraz bardziej doceniany przez rodzimego konsumenta. To szansa dla nas. Nie przegapmy jej zatem 🙂
O czym rozmawiałyśmy:
- Czym jest strategia? Odczarowanie pojęcia, które może budzić niechęć.
- Rękodzielnik nie musi być korporacją z milionem klientów – prostota i minimalizm też mogą być skuteczne i zadowalające.
- Jak ustawić strategię na początku swojej ścieżki? Od czego zacząć?
- Czy warto słuchać wskazówek ekspertów z internetu i innych rękodzielników? Jak znaleźć swój własny głos w natłoku wskazówek.
- Dlaczego analiza sylwetki klienta idealnego jest kluczowa dla planowania skutecznej strategii?
- Gdzie się promować – Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, targi, strona internetowa?
- Czy klient idealny może się zmienić w czasie?
- Co nam daje analiza działań konkurencji i jej klientów? Dlaczego nie warto naśladować istniejących marek rękodzielnicznych?
- Jak zacząć tworzyć swoje konto marki rękodzielniczej? Jakie treści wrzucać i jak uczyć się na błędach.
- Działania lokalne i łączenie się z innymi rękodzielnikami – jak sobie pomagać?
- O wrażliwości rękodzielnika i emocjach, które mogą nas obezwładniać.
- Dlaczego niektóre posty i relacje są przyjmowane dobrze, a znikają bez reakcji jakby wpadły w otchłań?
- Jak się zachować w czasach kryzysu? Jeśli klienci mają mało pieniędzy, to kto kupi moje produkty?
- O przepaści między rękodzielnikiem hobbystycznym a rękodzielnikiem szefem biznesu – jakie są różnice i jak przeskoczyć tę przepaść.
- Dlaczego tak ważne jest, by zrozumieć, że w biznesie rękodzielniczym rękodzieło (nasz produkty) samo w sobie nie jest najważniejsze.
- O networkingu jako poduszce bezpieczeństwa w razie ciężkiego momentu na naszej ścieżce.
- Ile potrzeba czasu i pieniędzy na rozkręcenie biznesu?
- Co powoduje, że rękodzielnicy wystawiają swoje produkty w niskich cenach?