Zielone rozmowy
Marketing to nieodłączny element biznesu. Przez wiele osób marketing jest kojarzony z agresywną reklamą i wciskaniem swoich produktów i usług na siłę, przez co jego zła sława utrudnia zrozumienie, jak on działa i jak “robić go dobrze”. Na szczęście mamy od tego specjalistów ☺️
Do rozmowy o marketingu z miłością zaprosiłam prawdziwą znawczynię tematu. Rozmawia ze mną Dagmara Kokoszka-Lassota.
Kilka słów o Dagmarze: dyplomowana specjalistka ds. psychologii marketingu i sprzedaży oraz cyberbezpieczeństwa. Trenerka technik pamięciowych oraz ekspertka digital marketingu z ponad 12-letnim doświadczeniem. Prowadzi swój kanał na YouTube #zmiloscidomarketingu, gdzie dzieli się wiedzą zdobytą przez ostatnie lata. Pasjonatka Facebook Ads i psychologii mediów społecznościowych.
Od lat prowadzi szkolenia, warsztaty i prelekcje na ogólnopolskich wydarzeniach. Jest właścicielką szkoły pamięci i koncentracji uwagi SPW Zielona Góra. Prywatnie mama trójki dzieci, żona i miłośniczka książek.
Dagmara od pewnego czasu wspiera w Zielonej od strony marketingu i publikacji postów, co bardzo pomogło mi zwiększyć pulę obserwujących i ustabilizować swoją komunikację w social mediach. Podejście Dagmary jest zbliżone do mojego – obie stawiamy na tworzenie biznesu na własnych zasadach, w zgodzie ze sobą.
O czym rozmawiałyśmy:
- Czym jest marketing? Praktyczne podejście, a nie suche, akademickie regułki.
- Czy między marketingiem a sprzedażą można postawić znak równości?
- Dlaczego promowanie swojego biznesu musi być stałe, bez względu na nasze samopoczucie i inne obowiązki?
- Czy płatna reklama w social mediach wystarcza, aby przyciągnąć klientów?
- Jak na marketing wpływa ilość treści, z jakimi spotyka się klient w internecie? O przebodźcowaniu.
- Co zrobić, jeśli nie umiem ustawiać reklam na social mediach lub nie mam na nie środków finansowych?
- Od czego zacząć, gdy mam mały budżet na marketing?
- Kiedy nadchodzi moment, gdy warto zainwestować w płatne reklamy?
- Co to oznacza, że nie ma czegoś takiego jak “dobry moment” na wyjście do szerszej puli klientów?
- Jaka powinna być ścieżka marketingowa? Z czego się ona składa? Czy to to samo, co lejek sprzedażowy?
- Co musi być zawarte w naszych postach? Na ile warto wplatać swoją ścieżkę lub prywatne wątki?
- Dlaczego “chwaliposty” nie zawsze działają pod względem marketingowym?
- Czy warto słuchać się zasad ekspertów, np. jak budować kanał na YouTubie?
- Wyskakiwanie z lodówki – czy naprawdę tak łatwo przesadzić z ilością publikacji?
- Emocjonalne przywiązanie do swoich usług i produktów. Jak się mają emocje do marketingu?
- Kiedy nie ma “lajków” pod postami… Co dalej?
- Testowanie produktów i usług (nawet w wersji beta) na małej grupie klientów, dlaczego warto, jak to zrobić?
- Mity marketingowe, czyli o zapychajkach postowych.
- Wartościowe treści jako najlepszy magnes na zaangażowanych obserwatorów.
- Jak dopasować harmonogram publikowania do nawyków naszego potencjalnego klienta?
- Budowanie relacji z klientem – co to znaczy? Jak zrobić to w zgodzie ze sobą?
- Jeśli mam kilka zainteresowań i kierunków sprzedaży, to należy założyć osobne marki i profile do każdego z nich?
- Jak kreowanie w zgodnie ze sobą wpływa na marketing?
- Czy można reklamować swoje produkty bez pokazywania swoich zdjęć / wizerunku?
- O ufaniu swoim umiejętnościom i współpracy z innymi markami.
- Jak dotrzeć do osób zamożnych? Czy to na pewno mój klient docelowy?
- Co najpierw – własna strona www czy konta na social mediach?